ویژگی وب‌سایت‌های کاربرپسند یا User Friendly چیست؟
نوشته شده توسط : elena golchin

در دنیای امروز، عموم مردم برای جستجو و آگاهی از یک محصول، از اینترنت استفاده می‌کنند. به همین خاطر، وب‌سایت، به اولین و مهم‌ترین راه ارتباطی بین مشتری و برند تبدیل شده‌است. گاهی برندها و شرکت‌ها، این نقش را نادیده می‌گیرند و توجهی به وب‌سایت خود نمی‌کنند. واقعیت این است که برند شما نیازمند وب‌سایتی با محتوای مناسب و کارایی بالا است تا مخاطبان هدف برند شما را به خود جذب کرده و آن‌ها را از مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل تبدیل کند. یکی از مهم‌ترین عواملی که موجب جذب مخاطبان هدف شده و برای آن‌ها تجربه خوبی را هنگام استفاده از وب‌سایت برند شما رقم می‌زند، کاربرپسند بودن (User friendly) وب‌سایت است.

وب‌سایت، ویترین مجازی برند شما است؛ باید به صورت حرفه‌ای طراحی ‌شود و تجربه استفاده آسان را برای مشتریان ایجاد کند یا درواقع کاربرپسند باشد. این امر موجب برتری برند شما بین رقبایتان می‌شود. مشتری در یک وب‌سایت کاربرپسند، سریع و بدون زحمت اطلاعات را پیدا می‌کند، مجذوب طراحی وب‌سایت شما می‌شود و همین امر میزان فروش و درآمد شرکت شما را افزایش می‌دهد. برای کاربرپسند بودن وب‌سایت عوامل متعددی دست در دست هم می‌دهند تا مشتری را جذب ویترین مجازی شما کرده و بتواند از وب‌سایت شما، بهترین و بیشترین بهره را ببرند. این عوامل عبارت‌اند از:

1. دسترسی آسان به وب‌سایت برای همه

وب‌سایت شما باید به‌گونه‌ای باشد که همه بتوانند از آن دیدن کرده و از آن استفاده کنند. گاهی اوقات، شرط استفاده از وب‌سایت‌ها، عضویت در وب‌سایت است که خود می‌تواند مشتری را از وب‌سایت دور کند.

2. بارگذاری (Loading) سریع

امروزه مردم با پیشرفت تکنولوژی صبر و حوصله‌شان کمتر شده و همه چیز را سریع و بدون وقفه می‌خواهند. اگر وب‌سایت شما برای بارگذاری، زمان زیادی نیاز داشته باشد، شانس شما برای جذب مشتری پایین می‌آید. سرعت کم بارگذاری وب‌سایت، یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در ترک کردن وب‌سایت محسوب می‌شود. انتخاب یک وب‌هاست (web host) مناسب، امنیت و سرعت وب‌سایت را تضمین می‌کند. به گفته‌ی مهندسان گوگل، انتظار کاربران از زمان بارگذاری یک وب‌سایت، 400 میلی‌ثانیه یا یک چشم به هم زدن است. اگر کاربر حتی 5 ثانیه برای بارگذاری وب‌سایت صبر کند، ممکن است پشیمان شده و وب‌سایت شما را ترک کند.

3. طراحی برنامه‌ریزی‌شده و دسترسی آسان به محتوای داخل سایت (Navigation)

طراحی برنامه‌ریزی‌شده بسیار مهم است و اکثر اوقات نادیده گرفته می‌شود. محتوای وب‌سایت شما باید به‌صورت منظم و برنامه‌ریزی‌شده‌ای در قسمت‌ها و دسته‌بندی‌های مناسبی در وب‌سایت قرار گیرند تا کاربر بتواند به‌راحتی به اطلاعات دسترسی داشته باشد. سعی کنید تعداد منوهای وب‌سایت را کاهش دهید و اطلاعات را به صورتی قرار دهید که بازدیدکننده به‌راحتی آن‌ها را پیدا کند.

4. استفاده از طراحی، محتوا و رنگ‌های جذاب

همان‌طور که گفته شد، وب‌سایت می‌تواند اولین مواجهه مشتری با برند شما باشد، بنابراین باید به‌صورت حرفه‌ای، مدرن و جذاب از مشتری استقبال کرده و مشتری را به خود جذب کند. کنتراست مناسب بین رنگ‌های پس‌زمینه و نوشته‌ها، یکی از اولین قواعد اما بسیار مهم است. کنتراست مناسب، خواندن را برای خواننده آسان می‌کند. به رنگ‌های بکار رفته در وب‌سایت توجه کنید تا مناسب با روحیه مخاطبان هدف باشد. نکته مهم اینجاست که رنگ‌ها، هویت بصری برند شما هستند، پس در به‌کارگیری آن‌ها هوشمندانه عمل کنید. همچنین محتوای متنی شما باید متناسب با لحن و زبان مخاطبان هدف باشد تا ارتباط بهتری برقرار شود.

5. واکنش‌گرایی (Responsive) وب‌سایت

امروزه اکثر مردم برای جستجو در وب‌سایت‌ها از تلفن همراه استفاده می‌کنند و به همین دلیل وب‌سایت شما باید واکنش‌گرا باشد تا مخاطب بتواند به‌راحتی وب‌سایت شما را در تلفن همراه خود بازکرده و از آن دیدن کند.

در بالا به عوامل کمک‌کننده برای داشتن یک وب‌سایت کاربرپسند اشاره کردیم. موفقیت وب‌سایت شما با میزان کاربرپسند بودن آن ارتباط مستقیم دارد. کاربرپسند بودن وب‌سایت، مهم‌ترین و مؤثرترین عامل برای برتری شما در بین رقبا محسوب می‌شود. کارایی بالا وب‌سایت و تجربه دلپذیر بازدیدکننده، شانس موفقیت شما را بالا می‌برد. پس شما برای افرایش میزان موفقیت و محبوبیتتان در بین مشتری‌ها، به یک وب‌سایت خوب نیاز دارید.

شرکت تبلیغاتی ماکان، تبلیغات دیجیتال در ایران را پایه‌گذاری کرده و با رزومه درخشان خود در تولید و توسعه وب‌سایت‌های متنوع، می‌کوشد تا در پیشرفت روزانه‌ی دنیای دیجیتال گامی موثر بردارد. آژانس تبلیغات دیجیتال ماکان و گروه طراحی و توسعه وب‌سایت خود، با توجه به نیاز روز جامعه و نقطه نظرات مشتریان خود، وب‌سایت و لندینگ پیج‌های مناسبی را طراحی و اجرا می‌کنند. این گروه خلاق و حرفه‌ای، با توجه به دغدغه‌های مشتریان و دانش کافی و گسترده خود، ویترین مجازی برند شما را همان‌گونه که لایق شماست، طراحی می‌کند و شما را از رقبایتان متمایز می‌کند.

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان





:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: